Ardala GoIF

Säsongenstarterna är avklarade!
2020-05-11 10:23
Nu har båda våra lag avklarat sina första matcher på 7-mannaplan.
Ardala Goif Blå tog emot Mariestad BK Vit på hemmaplan i tisdags och stod för en gigantisk kämparinsats även om resultatet kanske inte talade till vår fördel. Vi som ledare vill gärna lyfta fram barnens positiva attityd och kämparglöd, det är något som vi kommer att ta med oss till nästa match.
Ardala Goif Röd tog en tripp till Skara för att möta Skara FC Svart här igår, söndag och även dom ska ha en stor eloge för sin insats på planen då vädergudarna inte alls var nådiga mot oss. Regnet öste ner och vindarna kastade men barnen kämpade på som aldrig förr vilket resulterade i att Wilma satte dit säsongens första mål!! Även här kanske inte matchresultatet var till vår fördel men vi väljer att ta med oss att vi har spräckt målnollan och att alla barnen kämpade tillsammans som ett lag.

Nu ser vi fram emot träning imorgon tisdag där vi kan finslipa några detaljer hos lagen för att vara ännu mer förberedda inför söndagens matcher. Då möter Ardala Goif Blå IFK Skövde FK vitblå på bortaplan och Ardala Goif Röd möter FC Corner på hemmaplan.

Ha det gott!
Ledarna